Company Logo

Kontakt

95-015 Głowno, 

ul. gen. Wł. Andersa 37

tel. 42-7191025 lub 42-7190424

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 www.facebook.com/dwojkaglowno/

 

Uczestniczymy

1

1

1

1

1

1

1

1

bezpieczne wakacje 180 150

 

SZEŚCIOLATEK PRZYGOTOWANY DO NAUKI W SZKOLE

  • Jest ciekawy świata,
  • Potrafi klasyfikować i szeregować,
  • Bez trudu komunikuje się werbalnie (prawidłowo rozwinięta mowa ),
  • Potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami,
  • Jest samodzielny,
  • Podejmuje uczenie się pod kierunkiem osoby dorosłej – zapamiętuje i wykonuje polecenia,
  • Zależy mu na doprowadzeniu pracy do końca,
  • Jest sprawny pod względem ruchowym i manualnym,
  • Interesuje się czytaniem, pisaniem, matematyką czyli...,
  • Słucha, ogląda książeczki dla dzieci,
  • Opowiada historyjkę obrazkową,
  • Układa układanki,
  • Dzieli zdanie na wyrazy, wyraz na sylaby oraz łączy sylaby w wyraz,
  • Zna i stosuje liczebniki porządkowe,
  • Dodaje i odejmuje liczmany lub przedmioty,

KRÓTKI PRZEGLĄD DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ:

  • Interesuje się otaczającym światem, posiada wiedzę   o  sobie (potrafi powiedzieć jak się  nazywa, ile ma lat, gdzie mieszka, zna pory roku, dni tygodnia),
  • Posiada odpowiedni do wieku zasób słów, prawidłowo wymawia wszystkie głoski, swobodnie wypowiada się zdaniami, np. na temat swoich przeżyć, zaobserwowanego  zjawiska lub oglądanego obrazka,
  • Słucha uważnie poleceń i rozumie ich treść,
  • Skupia uwagę na zadaniu,  doprowadza zadanie do końca,
  • Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i współdziała w zabawach i sytuacjach zadaniowych, lubi gry zespołowe,
  • Zapamiętuje treść bajki, wiersza, potrafi odtworzyć je z pamięci,
  • Klasyfikuje i szereguje przedmioty, obrazki,
  • Posiada orientację w schemacie ciała i w przestrzeni (potrafi wskazać prawą, lewą rękę, określa położenie przedmiotów nad, pod, na),
  • Jest samodzielny w czynnościach samoobsługowych oraz w sytuacji zadaniowej (podejmuje próby poradzenia sobie,
  • z trudnością, jest zainteresowane osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę),
  • Dba o bezpieczeństwo własne i innych (bezpiecznie porusza się po drodze, rozumie jak zachować się w sytuacji  zagrożenia, wie gdzie  można otrzymać pomoc i umie o nią poprosić),
  • Jest sprawny  pod względem ruchowym i  manualnym,
  • Poprawnie trzyma ołówek, posługuje się nożyczkami, lepi z plasteliny i rysuje,
  • Dodaje i odejmuje pomagając sobie liczeniem na palcach lub innych konkretach,
  • Jest zainteresowany szkołą i działaniami, z którymi wiąże się pełnienie roli ucznia – chce  pójść  do szkoły,
  • Jest zainteresowany  czytaniem, pisaniem i matematyką (interesuje się książkami,  z uwagą słucha opowiadań, baśni, rozumie sens umownych znaków, zna i stosuje liczebniki porządkowe, dodaje i odejmuje konkretne przedmioty, liczmany).

Na co warto zwrócić uwagę – rozwój umysłowy
myślenie, uwaga, mowa, pamięć (wzrokowa, słuchowa, sekwencycja)

  • Nauka wierszyków, piosenek,
  • Gry typu MEMO,
  • Zabawy polegające na zapamiętywaniu układu przedmiotów, następnie odgadywanie, co się zmieniło,
  • Zagadki,
  • Proponować dziecku gry planszowe,
  • Nie wyręczać, dać dziecku szansę, aby samo znalazło rozwiązanie problemu,
  • Tworzyć zbiory, porównywać,
  • Rozmawiać, słuchać, czytać,
  • Zachęcać do opowiadania,
  • Uczyć skupiania uwagi.


Na co warto zwrócić uwagę -rozwój fizyczny
motoryka duża i mała, odporność na choroby, prawidłowe działanie zmysłów

  • Czy dziecko lubi zabawy ruchowe?
  • Czy chętnie uczestniczy w zespołowych grach ruchowych?
  • Czy ma sprawne palce, nadgarstek (wycina, trzyma prawidłowo kredki) ?
  • Czy jest w stanie zachować określoną pozycję przez jakiś czas (spokojnie stać, siedzieć)?
  • Czy dziecko dobrze widzi i słyszy?
  • Czy męczy się szybciej niż rówieśnicy?


Na co warto zwrócić uwagę – rozwój społeczno – emocjonalny

  • Panowanie nad emocjami,
  • Poczucie obowiązku,
  • Umiejętność pokonywania trudności,
  • Zainteresowanie światem,
  • Przestrzeganie norm,
  • Empatia…

Kiedy dziecko rozpocznie swoją przygodę w szkole:

  • Ustal stały harmonogram dnia, aby dziecko miało czas na spełnianie obowiązków i odpoczynek, zapewnij mu odpowiednią ilość snu nocnego,
  • Przygotuj stałe miejsce na przybory szkolne i miejsce do odrabiania lekcji,
  • Przestrzegaj dziecko przed samowolnym oddalaniem się od grupy i nauczyciela,
  • Staraj się punktualnie przyprowadzać i odbierać dziecko ze szkoły,
  • Rozmawiaj z dzieckiem o wydarzeniach w szkole, ale nie naciskaj, jeśli nie chce mówić,
  • Dobrze przygotuj dziecko do każdego dnia w szkole (pamiętaj o drugim śniadaniu, sprawdź przybory szkolne),
  • Ubieraj dziecko na tzw. cebulkę, aby w każdej chwili mogło dostosować swój ubiór do potrzeb (zdjąć część rzeczy, gdy jest gorąco lub ubrać coś, gdy jest chłodno),
  • Zaproś do domu kolegę lub koleżankę z klasy Twego dziecka, aby mogli się razem pobawić.

Eko-odkrywcy

wojew

Karta Zgłoszeniowa

karta2

Zapisy dzieci 

do klas pierwszych na rok szkolny 2019/20 w naszej szkole.

Pobierz kartę [pdf]

Certyfikaty

1male

2male

3male

4male

5male